Дубровицький садочок №5 "Світлячок" - Правила поведінки і дії в разі отруєння медикаментами
Вівторок, 21.08.2018, 19:07

Годинник
Календар
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Правила поведінки і дії в разі отруєння медикаментами

Правила поведінки і дії в разі отруєння медикаментами

У переліку нещасних випадків, при яких необхідна екстрена допомога, дуже частими стали отруєння медикаментами, які були прийняті у дозі, яка перевищує лікувальну. Вони відрізняються від алергічних реакцій, побічних ефектів, котрі залежать, як правило, від особливостей організму і можуть виникати навіть після прийому лікувальної дози препарату. Звичайно ці реакції швидко проходять після відміни ліків або після проведення відповідного лікування. Властивості тих або інших медикаментів викликати алергічні реакції та побічні прояви відомі, і лікар ураховує їх при призначенні ліків хворому. Тому приймати препарати потрібно, суворо дотримуючись рекомендацій лікаря. Це дозволить йому контролювати реакцію організму на той або інший препарат, уникнути або своєчасно усунути небажані наслідки. Інша справа, коли пацієнт порушує вказівки лікаря (нажаль, це буває не так уже й рідко), проявляє непотрібну і небезпечну самодіяльність. Гострі отруєння медикаментами частіше від усього відбуваються в тих випадках, коли одні або декілька ліків одночасно приймають без призначення лікаря, самостійно або по пораді друзів, знайомих. Причому деякі помилково думають, що коли збільшити дозу ліків, яку приймуть при лікуванні, то швидше поліпшиться самопочуття. Отруєння наступає і при сполученні деяких ліків, наприклад, снодійних, заспокійливих, з алкоголем. Дуже часто отруюються медикаментами діти. У переважній більшості випадків вони трапляються по вині дорослих, які залишають ліки у легко доступних для дітей місцях. Найбільше розповсюджені випадки отруєння снодійними, заспокійливими засобами. Для них характерні сонливість, в’ялість, загальмованість, порушення координації руху, нестійка хода. При легкому передозуванні через декілька годин або 1-2 дні описані симптоми зникають. У випадках тяжкого отруєння, які супроводжуються втратою свідомості, лікування проводиться тільки в лікарні. В останні роки поширились отруєння медикаментами, призначеними для лікування різних захворювань серцево-судинної системи. При їх передозуванні, як правило виникає розлад серцевого ритму, що може закінчитись раптовою зупинкою серця.

Тому при підозрі на отруєння необхідно негайно викликати лікаря.
Практично у кожному домі є протитемпературні, протизапальні засоби. Ці, здається, безпечні препарати при їх передозуванні також можуть бути причиною гострого отруєння, яке супроводжується ураженням нирок і печінки.
Щоб попередити отруєння медикаментами, треба обережно користуватись ними, приймати їх тільки за призначенням лікаря і в рекомендованій дозі, зберігати у місцях недоступних для дітей.
У випадку гострого отруєння ліками негайно викликайте "швидку допомогу" до її приїзду постарайтеся промити потерпілому шлунок, дайте йому випити 3-4 склянки звичайної водопровідної (колодязної) води і викличте блювоту. Промивання шлунку треба повторити 2-3 рази. Робити це можна тільки у тому випадку, якщо хворий знаходиться при свідомості. При втраті свідомості ні в якому випадку не можна вливати в рот хворому воду, молоко, або іншу рідину для промивання шлунку, так як рідина може потрапити в дихальні шляхи, що призведе до порушення дихання, іноді з тяжкими наслідками.
При появі у хворого порушення координації руху, нестійкості ходи, негайно укладіть його в постіль.
Якщо потерпілий втратив свідомість, поверніть його голову набік, щоб блювотні маси не попали в дихальні шляхи.
У потерпілого може статися зупинка дихання тоді негайно починайте штучне дихання методом "рот у рот" або "рот у ніс". Спершу очистіть порожнечу роту, розстебніть одяг, який стягує грудну клітку.
Коли прибуде "швидка допомога" не забудьте передати медичним працівникам упаковку з-під ліків, які вживав потерпілий і повідомити, якщо це можливо час, коли було прийнято препарат та його дозу.