Вівторок, 04.08.2020, 12:55

Годинник
Календар

Дотримання вимог охорони дитинства, техніки безпеки, санітарно-гігієнічних та протипожежних норм

     Згідно ст. 23 Закону України «Про освіту» заклад  дошкільної освіти забезпечує право дитини на охорону здоров?я, здоровий спосіб життя через створення умов для безпечного нешкідливого утримання дітей. Робота ведеться в таких напрямках:

· створення безпечних умов для перебування дітей,

· організація догляду за дітьми,

· робота з колективом по ОП, ПБ, БЖД,

· освітня робота з дітьми з питань БЖД,

· робота з батьками.

     Кожен працівник закладу проявляє турботу по створенню безпечних умов для перебування дітей як у приміщенні так і на прогулянкових майданчиках, про що свідчить відсутність випадків травмування дошкільників під час перебування в закладі упродовж 3 років. Вчасно відбувається усунення несправності устаткування, ремонт меблів та іншого обладнання.

    Організація догляду за дітьми відбувається під постійним контролем адміністрації та медичного персоналу. Систематично видаються необхідні накази, проходять інструктажі, анкетування, тестування педагогів на знання правил ТБ, ПП, БЖД. Ці питання заслуховуються на нарадах при завідувачу, педрадах, батьківських зборах, тощо.

       Для проведення якісної роботи з дітьми по БЖД методичний кабінет забезпечений наочним матеріалом: «Основи здоров'я», «Виконуй правила пожежної безпеки», «На вулицях міста» , «Я в біду не попаду». В групах створені куточки по БЖД, підібрані дидактичні та сюжетно-рольові ігри для актуалізації знань дітей. 2 рази на рік діти проходять тестування з цього питання. У закладі розміщено куточок практичних дій для закріплення правил поведінки в надзвичайних ситуаціях.

      Організовуючи роботу  з даного напрямку, керуємось такими документами:  Закон України « Про дошкільну освіту»;    Базовий компонент дошкільної освіти; освітня  програма для дітей від 2- 7 років  «Дитина», парціальна програма: « Про себе  треба знати, про себе треба дбати»,(автор Л. Лохвицька).

         Підсумком  знань дітей та дорослих про безпечне довкілля є проведення «Тижня безпеки життєдіяльності дитини», який проводиться  в нашому закладі  два рази в рік (восени 07.10 – 11.10.2019р. та весною з 13.05 по 17.05.2019р.) з комплексним об’єктовим тренуванням .

         Напередодні  організовується  підготовча робота. Упродовж навчального року педагоги закладу  реалізовували освітній процес з формування навичок безпечної поведінки в життєвому середовищі. Оновили навчально – демонстраційний матеріал під назвою « Розповімо дітям про дорожні знаки», «Правила безпеки». У простій і доступній формі використовувалися різні методи такі як: словесні, практичні, наочні, які поліпшують ефективність опанувати дітям знання  та набути життєво необхідних навичок безпеки та можливі наслідки їх порушення.

        Медичними працівниками для дорослих було  проведено: навчальні бесіди з використанням відеоматеріалу про надання першої домедичної допомоги під час серцевого нападу, при зупинці дихання та епілептичного припадку (жовтень 2018р) «Надання першої допомоги постраждалим внаслідок утоплення» (травень 2019р.); майстер-клас  з теми: «Надання першої допомоги постраждалим внаслідок утоплення» (травень 2019р.)

Творчою групою з питань безпеки життєдіяльності  були  розроблені  заходи підготовки  та      проведення  «Тижня безпеки»,   які виконувалися згідно терміну. Робота з дітьми проводилась відповідно тематичних днів та пори року: «Безпека дитини в природі», «Безпека дитини вдома», « Обережно вогонь», «Безпека дитини на вулиці», «Здоровя дитини». Під час «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» в усіх вікових групах проведені різні форми роботи з дітьми:

тематичні заняття:

«Грибна абетка», «Лікарські рослини на варті здоров'я», «Ми – дружні малюки», «Свої та чужі», «Обережно! Отруйні гриби, ягоди, рослини», «Якщо ти загубився в лісі», «Увага всім!», «Тренінг «SOS» - у старших групах; «У гостях у світлофора», «Обережно – незнайомець», «Вогонь злий і добрий», «Звідки беруться бруднулі?», «Небезпечні предмети», «Небезпечні домашні тварини», «У світі дорожнього руху», «Їстівні та отруйні гриби» - у середніх групах; «Чужі люди»,  «Дорога не для забав», «Веселий друг Світлофор», «Небезпечні гриби», «Сірники – не іграшка», «Будь обачним малюк, гостре не бери до рук», «У гості до бабусі», «Тварини наші друзі, але й у них буває поганий настрій» - у молодших групах;

 тематичні розваги:

спортивні розваги«Відважні пожежники» (середні групи),  «Рятувальники» (старші групи);

цільові прогулянки:

до світлофора, до проїжджої частини;

екскурсії:

до стенду первинних засобів пожежегасіння закладу, до пожежно-рятувальної частини;

лялькові вистави:

 «Колобок» (молодші групи), «Зайчикова хатка» ( середні, старші групи) моделювання ситуацій:

«Загасимо вогонь піском», «З ким можна спілкуватися, а з ким - ні», «Безпека в природі», «Обережно, невідомий предмет», «Дитина загубилася»;

читання тематичних творів дитячої художньої літератури та їх обговорення:

О.Берман «Пожежна машина», Л.Яковенко «Не грай сірниками»,

«І чому нічого не можна», В.Паронова «Підземний перехід», «Летять машини», Л.О.Шуваєва «Не жартуй з вогнем», Т.Пакалюк «Навіщо нам оті батьки», О.Кононенко «Весела подорож з братом до дідуся, або знайомство з дорожніми знаками», Г.Бойко «Сірничок», казка «Вовк і семеро козенят», казка «Котик і півник»;

перегляд мультфільмів:

«Уроки безпеки», «Уроки тітоньки Сови», «Кицькин дім»;

сюжетно - рольові ігри:

«Водії», «Поліція», «Пожежники», «Лікарня», «Сім'я»;

дидактичні ігри з безпеки життя:

«Безпечне – небезпечне», «Урятуй себе сам», «Що зайве?», «На що схоже?», «Добре - погано», «Знайди місце, де чатує небезпека», Допоможемо Незнайкові», «Що може трапитись, якщо…», «Будь уважним», «Червоний, жовтий, зелений», «Телефонна розмова», «Знайди правильний знак», «Оціни вчинок», «Вогонь – друг, вогонь – ворог», «Дорожні знаки», «Розкажи про своїх рідних», «Дарунки лісу»;

бесіди (індивідуальні, групові та колективні):

«Про професію пожежника», «В здоровому тілі – здоровий дух», «Якщо ти загубився в лісі», «Які у калинки здорові намистинки», «Бездомні тварини», «Незнайомець на авто», «Які правила допоможуть запобігти пожежі», «Хто з чистотою дружить, той ніколи не тужить», «Небезпечні речі в руках дітей», «Свої - чужі», «Електроприлади, розетки, вимикачі», «Природа друг, коли ти її добре знаєш»;

художньо- продуктивна діяльність:

аплікація -  «Сонечко», «Небезпечні гриби», малювання- «Пожежна машина», «Сірничок-язичок», «Вишиванка», ліплення - «Мої улюблені ласощі - цукерки», «Грибочки», розфарбовування небезпечних ситуацій «Гарні і погані справи», складання цілого з частин «Безпечна прогулянка», «Маленькі пожежники», «Гриби»;

конструктивно-будівельні ігри:

«Безпечні іграшки», «На вулицях міста», «Дорога для машин», «Наші менші друзі», «Гриб – грибок», «Пожежна частина» (ЛЕГО).

 У групах організовано виставки «Безпека дитини - спокій родини», «Навчаємось безпеці».

Формування в дитини дошкільного віку свідомої безпечної поведінки в довкіллі базується на позитивних прикладах у поведінці дорослих. Вихователями всіх вікових груп була проведена така робота з батьками:

 - підготовлені та поповнені папки-пересувки : «Азбука безпеки», «Малятко – здоровятко», «Правила для населення при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій», «Природа – друг, природа – ворог»;

- підготовлені памятки:«Звернення до батьків», «Попередження травматизму серед дітей», «Правила для населення під час виникнення та попередження надзвичайних ситуацій», «Гриби – не для дітей»;

-ширми: «Забезпечення особистої безпеки дітей дошкільного віку»,

«Безпека дорожнього руху», «Безпека в побуті», «Особиста безпека дитини»;

випущено санбюлетень «Невідкладна допомога при тепловому ударі»;

  • з батьками консультації та бесіди на теми: «Правила поведінки з дітьми під час відпочинку на природі», «Дитина і гаджети», «Дитина та дорога», «Сам удома», «Зробимо свою квартиру безпечною», «Загальні дії при виникненні пожежі», «Діти і телевізор», «Попередження пожежі», «Отруйні гриби та ягоди», «Навчіть дитину бути обережною з незнайомцями», «Поведінка батьків – приклад для наслідування», «Спілкування дітей з тваринами», «Дошкільникам про транспорт».

План основних заходів до «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» виконаний у повному обсязі та результативно. Діти усіх вікових груп отримали та закріпили достатньо знань, умінь і практичних навичок з безпеки життєдіяльності та на випадок екстремальних  ситуацій.

          Інформація про проведення в закладі «Тижня знань з основ безпеки життєдіяльності» та комплексного об’єктового тренування постійно розміщується  на інформаційному стенді в закладі «Безпека дитини» , на сторінках сайту закладу та  управління освіти. Зберігається в електронному та письмовому варіанті з фотоматеріалами.

      Наш заклад є опорним  навчальним закладом з питань цивільного захисту та безпеки життєдіяльності у мережі загальноосвітніх навчальних закладів Рівненської області.

У нашому закладі дошкільної освіти забезпечено сприятливі умови для створення розвивального предметного середовища для повноцінної організації життєдіяльності дітей з метою їх всебічного та логіко-математичного розвитку відповідно до Примірного переліку ігрового на навчально-дидактичного  обладнання для закладів дошкільної освіти, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 19 грудня 2017 року № 1633.

Важливим є той факт, що вся робота з розвитку сенсорно-пізнавальних здібностей дітей в групах закладу здійснюється на основі тематичного планування, під час якого зберігаються принципи систематичності, послідовності, індивідуальності та диференційованості освітнього процесу.

В ЗДО створені оптимальні умови для пізнавального розвитку дітей раннього та передшкільного віку. Створені в дошкільних групах осередки пізнавальної активності, наповнені різноманітними матеріалами, які сприяють закріпленню, удосконаленню набутих під час освітнього процесу та в повсякденному житті знань: логічні кубики, збірно-розбірні, сенсорні іграшки, розвиваючі ігри (лабіринти, ребуси, головоломки), предметні та сюжетні картинки, розрізні картинки, настільно-друковані ігри тощо. Всі матеріали доступні для дітей, відповідають їх віку.